a2b2.ru
А2Б2 - Образовательный портал
Новости образования от A2B2

Конспект урока мокшанского языка в 7 классе "Монь сай пингозе"

Опубликовано: 2016-01-11 14:47:58

Документы для скачивания

Урок № 11 Класс 7 Дата 21 Тема урока. Монь сай пингозе. Цели: продолжить знакомство с лексическим материалом по теме «Моё будущее»; развивать навыки ведения диалога, чтения и перевода текста; познакомиться с незнакомыми словами и сочетаниями слов; развивать коммуникативные навыки. Оборудование. Учебник, тетрадь, словарь, персональный компьютер, мультимедиа проектор, выставочный материал, таблицы «Личные местоимения», «Падежи основного склонения». Ход урока 1. Приветствие, беседа. – Аноктада урокти? Шумбратада, озада. – Кодама тячи числась? Кодама тячи недлянь шись? – Кие тячи аш класса? Мес сон аш класса? – Кодама пингсь моли ульцяса? Тя тячиень пингсь. А минь уроксонк тячи корхтатама сай пингть колга. Сёрмадсаськ тетрадезонк числать и урокть теманц: «Монь сай пингозе ». 2. Словарная работа. Откройте учебник. Стр. 14, упр. 2. Инголи лятфтасаськ валхнень, конань тонафнеськ исяконь урокста. ( Танцти лям. Пидись аноклась танцти лям. Ломанень пчкафты. Пчкафтысь макссь ломанти таблеткат. Сёронь види. Сёронь видись соказе и видезе паксять. Кудонь строяйсь тись сери куд. Ш апись тись шуфтонь шра. Почтань каннись кандсь телеграмма. Тонафтысь лувсь интереснай ёфкс. Мишендись мись лямбе щам. Экскурсоводсь ётафтсь экскурсия. ) Пара, шабат. Тячиень урокста минь мольхтяма экскурсияс сай пингонтенди и ванцаськ, кодама профессиятне пяк тусть мялезонт. Слайд 1. «Монь сай пингозе ». Школада меле карман улема библиотекарькс Сай пингста ёран улемс тонафтыкс Монь пяк мялезон улемс велень инженеркс Тонафнемда меле аран сёронь видикс Сай пингозень сотса музейть мархта Мон карман улема содаф спортсменкс 3. Диалог. – Шумбрат, Катя! – Шумбрат, Владик! – Кода тефне? – Цебярьста. А тонь кода тефне, Владик? – Моньге цебярьхть, Катя. –Тон кельгсак книгань лувондомацень, Владик? – Мон пяк кельгса книгань лувондомазень. Кельгсайне мокшень ёфкснень. – А мон кельгса библиотекаса покодемать. Шабатненди книгань макссемать. Школада меле карман работама библиотекаса. Ёрат няемс, мезе тоса уленди? – Мон пяк ёран няемс, кода тон тоса лездат шабатненди. – Эста суватама библиотекав. 4. Монолог. Минь велесонк ули библиотека. Тяса лама книгада, журналда, газетада. Синь сёрматфт мокшень кяльса. Улихть мокшень ёфкст, стихт, баснят. Книгатне картинка мархтот. Шабатне сидеста сашендыхть библиотекав книганкса. Синь пяк кельгсазь книгань лувондомаснон, мокшекс тяштемаснон и налхксемаснон. Библиотекаса пяк интересна покодемась. 5. Слайд 2. « Библиотекаса ». Дополнение предложений. Вставьте нужные слова в предложения и запишите в тетрадь. Мон сидеста якан … библиотекав. Полкать лангса лама … книгада. Шабатне кельгсазь … ёфкснень. Школада меле мон карман … библиотекаса. Лезксонди валхт: мокшень, покодема, велень, интереснай. Шабат, а кинь ули мялец сай пингста арамс тонафтыкс? 6. Монолог. Монь мялезе арамс тонафтыкс. Школать аделамда меле поступан университету мокшень кяльть и литературать тонафнема. А тячи мон лувондан мокшень кяльса интереснай книгат. Эсь произведенияснон мокшень кяльса сёрмадозь Василий Виард( Кешань приключениянза) , Валентина Мишанинась( Пингонь ортат) и лиятне. Улихть минь мокшень поэтоньке – Анатолий Тяпаев, Раиса Орловась. Школаса минь тонафнесаськ стихотворенияснон. Мон лувондсайне синь ломаттнень инголе велень клубса. Луван фкя теентьке. ( чтение стихотворения) . А тяни ванцаськ, кие ёткстонт сяда вишкста сёрмадсы предложениять? 7. Слайд 3. « Урокса ». Конструирование предложений. Составьте предложения из слов. Запишите их в тетрадь. Тонафтыкс, ёран, школать аделамда меле, улемс, мон. Касан, мзярда, мон, улема, карман, врачекс. Шабат, минь сембе эрятама велеса и тонафнетяма велень школаса. А школада меле кивок кармай покодема велеса? Эрьда кулхцондсаськ, мезень колга корхнихть велень шабатне мокшень кялень урокса? 8. Диалог. – Шумбрат, Тимур! – Шумбрат, Вера! Кода тефне? – Цебярьста. А тонь кода тефне, Тимур? – Моньге цебярьхть, Вера. Тон сай пингцень колга арьсекшнят? – Арьсекшнян, Тимур. – Мезькс тон ёрат улемс? – Мон ёран улемс содаф агрономкс. А тон, Тимур? – А мон аран инженеркс. Кельгсайне велень машинатнень. Школаса минь тонафнесаськ синь. Азк, Вера, тя кодама машинась? – Тя, Тимур, сока. – А тя машинать мархта мезе тиендихть? – Тя машинать мархта озафнихть модамарьхть. – Няйсак, Вера, минь содасаськ велень эряфть лац. Тейнек аф стака ули велеса эрямс. Монь мялезе кизефтемс ялганень, кода синь содасазь велень эряфть. Слайд 4. « Машинань паркса ». Прочитайте загадки под рисунками, переведите на русский язык. Напишите отгадки. Марнек мирть андсы, а сонць аф ярхцай. ( …) Сонць модать потмоса, а шяяренза ушесот. ( …) Вальманза аш, а сонцень потмоц пяшксе эряйда. ( …) Слайд 5. « Паксяса ». Дополните пословицы под рисунками нужными словами и запишите в тетрадь. Модась – тядяньке, а кшись – …( аляньке) . Мезе видят – сянь и …( нуят) . Лама ловда – лама …( кшида) . Юля, а тон мезькс ёрат улемс школада меле? Азондыть тейнек эсь мяльхнень- арьсематнень. 9. Слайд 6. « Музейса » Монолог с элементом диалога. Школада меле мон ёран улемс экскурсиянь вятикс музейса. Азондан сембе шабатненди содаф ломаненьконь эряфснон колга. Кепотьксонди, Степан Дмитриевич Эрьзянь колга. Сон сембе мирти содаф скульптор. А шачсь Эрьзя Ардатовскяй райононь Баева велеса 1876( тёжянь кафкса сятт сизьгемонь котувоце) кизоня. Тонафнемда меле тись лама скульптурат. – Вадим, азк, коса ванфтовихть Эрьзянь скулптуранза? – Эрьзянь скульптуранза ванфтовихть Саранск ошса. – Виде, тя сембода содаф музейсь минь ширесонк. Музейса ванфтови 194( сяда вейхксогемонь ниле) скульптурац. Сембе скульптуранзон тиезень цементста, мраморста и шуфтста. Ётксост лама мокшэрьзянь ломаньда: « Эрзява », «Крестьянин- мордвин», «Мордовка» и лият. Сашендода сиденяста экскурсияс, и мон азондан колгаст сяда лама. Сюкпря кулхцондоманкса. Пяк лац азондоть, Юля. Тон афкуксонь экскурсоводат. 10. Рефлексия. Доскаса сёрматф лама валда сай пингть колга. Кие мусыне синь ётафтомаснон? ( Установить соответствие слов) . Ванды- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - после окончания школы Арамс- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - послезавтра Сай пингсь- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - хочу стать Вандыда меле- - - - - - - - - - - - - - - - - - - стать Мялезе улемс- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - завтра Школать аделамда меле- - - - - - будущее Слайд 7. «Тест». Выполнить тест. В каких предложениях говорится о профессии? 1. Ялгазе тонафни сисемце класса. 2. Ванянь тядяц мишенди книгат. 3. Гришань аляц покоди фермаса. 4. Вирьса касыхть шуфтт. А тяни, шабат, лятфтасаськ, мезень колга корхнеме урокса? ( Минь корхнеме сай пингть колга) . Мезькс ёратада тинь арамс? ( Мон ёран арамс …) . Пара. Катк ули паваз кинтень лангса. Домашнее задание. А тяни сёрмадсаськ кудонь тевть. Аноклада презентация « Кельгома профессия», 3- 4 слайтт. Уроксь аделавсь. Няемозонк.

Оставить комментарий: