Фаркълы ишаретли сайыларнынъ къошувы
Документы для скачивания
Оджа: Халилова Сание Мухаметовна
Сыныф : 6
Мевзу: Фаркълы ишаретли сайыларнынъ къошувы. (Слайд №1)
Макъсатлар:
Бильгили эттирген - фаркълы ишаретли сайыларны къошмакъ огретмек
Инкишаф эттирген – мантыкъны инкишаф этмек
Тербиели эттирген – мустакъилликке, фаалликке огретмек (Слайд №2)
Корьгезмелер: презентация
Дерснинъ кетишаты:
(Слайд 3)
Текрарлав
Агъзавий. Догъру джевапны сечинъиз.
-9 + (-3) =
12
6
-6
-12
(Слайд 4)
Агъзавий. Догъру джевапны сечинъиз.
-4,8 + 4,8 =
9,6
-9,6
8,16
0
-8,16
(Слайд 5)
Агъзавий. Догъру джевапны сечинъиз.
-4,8 +(-4,8) =
-1
0
9,6
-9,6
-8,16
(Слайд 6)
Агъзавий. Догъру джевапны сечинъиз.
-2 + (-8,2) =
-6,2
6,2
10,2
-10,2
-8,4
(Слайд 7)
Агъзавий. Догъру джевапны сечинъиз.
-17,3 + (-7)=
10,3
-10,3
24,3
-24,3
-16,6
(Слайд 8)
Агъзавий. Догъру джевапны сечинъиз.
-8,4 + (-0,4) =
8,8
-4,4
8
-8,8
-8
(Слайд 9)
Мустакъиль ишнинъ мундериджеси
- Къошунъыз. Вариант 1. а) -1 + (-3.25) б) -3/5 + (-2/3) в) -1/4 + (-2/9) Вариант 2. а) -2 + (-1.75) б) -2/7 + (3/4) в) -4/7 + (-2/3)
- Мусавийлемени чезинъиз. Вариант 1. х - (-3.5) = -12.7 Вариант 2. у - (-0.6) = 9.5
(Слайд 10)
Догъру джеваплар
1 вариант а)-4,25 б)- 19/15 в) -17/36
2 вариант а)- 3,75 б)-29/28 в)-26/21
Х= - 16,2 у= -10,1
(Слайд 11)
Текрарлав
Агъзавий. Сайыларны тенъештирюв этинъиз ве суаллерге джевап беринъиз
- Къайсы сайынынъ модули зияде? 2. Сайыларнынъ къайсы зияде?
-45 и -22
<
6 и 38
<
-19 и -20,8
>
-128 и -13
<
54 и -36
>
-89 и -98
>
(Слайд 12)
Фаркълы ишаретли сайыларнынъ къошувы
5 + (- 4 ) = 1
(Слайд 13)
Фаркълы ишаретли сайыларнынъ къошувы
4 + (- 7 ) = -3
(Слайд 14)
Фаркълы ишаретли сайыларнынъ къошувы
-4 + 3 = -1
(Слайд 15)
Фаркълы ишаретли сайыларнынъ къошувы
-3 + 8 = 5
(Слайд 16)
Фаркълы ишаретли сайыларнынъ къошувынынъ нетиджесинде эм мусбет, эм менфий сайы ола билир.
5 + (-4) = 1
4 + (-7) = -3
-4 + 3 = -1
-3 + 8 = 5
+
–
Къошув нетиджесининъ ишаретини насыл бильмели?
(Слайд 17)
Берильген мисаллерни чезмейип эки группагъа болюнъиз.
4 + (-2);
7 + (-8);
-4 + 5;
-6 + 3;
8 + (-5);
-6 +10;
-10 + 6;
5 + (-8).
+
-
1. Сайыларнынъ модуллери акъкъында не айта билесинъиз?
- Къошув нетиджесининъ ишарети насыл?
Нетидже. Къошув нетиджесининъ ишарети зияде модулли сайынынъ ишаретиннен келише, яни къошув нетиджесининъ ишаретинден зияде модулли сайынынъ ишарети айны.
(Слайд 18)
Келинъиз бераберликте бильги мердивенге чыкъайыкъ
(Слайд 19)
15 + (-2)
1 вариант
2 вариант
-19 + …
-14 + …
33 + …
…+ (-60)
… + (-3)
-50
… + (-13)
… + (-70)
… + 49
14 + …
-45 + …
-52
Къыясланъыз
>
(Слайд 20)
Мисаллернинъ чезювини анълатынъыз
26 + (-6) = + (26 – 6) = 20
-5,7 + 3,4 = -(5,7 – 3,4) = -2,3
(Слайд 21)
Дефтеринъизде сайылырны къошунъыз
(Слайд 22)
Джевапларны берильген арифлернен авуштырынъыз. Топлангъан сёзни дефтеринъизде язынъыз.
У
А
Т
Б
Г
П
Р
М
Х
?
БРАХМАГУПТА
(Слайд 23)
Бу меракълы!
Брахмагупта –VII асырда яшагъан Индистан риязиятчысы. О, мусбет ве менфий сайыларны къулланмагъа башлагъан инсанларнынъ бириси эди. Мусбет сайыларны о «мульк» сёзнен адландыра эди, менфий сайыларны исе – «бордж».
(Слайд 24)
Дерс нетиджелери
Бу дерсте къайсы янъы къаидени огрендинъиз? Фаркълы ишаретли сайыларны насыл къошалар?
(Слайд 25)
Эв вазифеси:
китап – 52-54с., № 254, 256, 259
(Слайд 26)
Дерс ичюн тешеккюрлер бильдирем!
- Конспект НОД "Моя семья" в старшей группе
- Дополнительная общеразвивающая программа «Футбол для дошколят»
- Консультация для родителей «Роль семьи в речевом и познавательном развитии ребенка раннего возраста»
- Консультация для воспитателей "Современные образовательные технологии в ДОУ"
- Технологическая карта по организации с-р игры