a2b2.ru
А2Б2 - Образовательный портал
Новости образования от A2B2

План-конспект открытого урока по английскому языку в 10 классе по теме: "Rainbow of Food" 2016-2017

Автор: Юсупова Диана Мудисеровна Опубликовано: 2017-06-05 14:25:41

Класс: 10

№ урока: 66

Дата: 22.02.2017

Тема раздела: Food and Health / Питание и здоровье

Тема урока: Еда. Формирование лексического навыка и умений изучающего чтения

Тип урока: урок усвоения новых знаний

Цели:

обучающие:

— повторить ранее изученные и активизировать новые лексические единицы по теме;

— научиться слушать и читать тексты о еде;

— развивать умения смыслового и поискового чтения, умения прогнозировать содержание текста, выделять основную мысль, устанавливать смысловые соответствия;

— развивать умения аудирования, монологической речи;

развивающие:

— развивать учебно-познавательную и социокультурную компетенции;

— развивать навыки работы с информацией (поиск, выделение нужной информации, обобщение)

воспитательные:

— мотивировать к изучению иностранного языка;

— формировать нравственные ценности и ориентиры.

Методы обучения: интерактивный, словесный, наглядный, аналитический, репродуктивный.

Материально-техническое оснащение: Spotlight 10 Student’s Book (Virginia Evans, Jenny Dooley, Bob Obee, Olga Afanasyeva, Irina Mikheeva), ноутбук, аудиозапись, проектор, презентация, раздаточный материал.

 

Ход урока

  1. Организационный момент. Введение в тему урока. Активизация речевой деятельности. Подведение учащихся к определению и постановке целей урока.

Teacher: Good morning! I’m glad to see you. Sit down, please. Let’s start our lesson. Look at the screen. Read the English proverb and tell me how you understand it. (презентация, слайд 1)

Ответы учащихся.

Teacher: Good for you! Now look again at the screen. You can see the words of wisdom “Tell me what you eat and I’ll tell what you are”. Try to explain them.

(презентация, слайд 2)

Ответы учащихся.

Teacher: Yes, you are right. Tell me, please what is the topic of our lesson?

Ответы учащихся.

 

Teacher: Excellent! The topic of our lesson is “Rainbow of food”. And tell me, please, what we are going to do at the lesson? What are our aims?

(презентация, слайд 3)

Ответы учащихся.

Teacher: Right! So by the end of the lesson you’ll be able to talk about different kinds of food, explain the influence of food on our health and discuss why it is important to pay attention to the colour of food.

 

  1. Основная часть.
  2. Актуализация ранее изученных и активизация новых лексических единиц.

Стр. 102 упр. 1            (презентация, слайды 4-5)

Teacher: Look at the screen. Which of the pictured items are fruits? vegetables? Индивидуальная работа. Ответы учащихся.

Fruit: grape (purple), apple (red, green), orange (orange), tomato (red), cherry (red), raisin (blue), lemon (yellow), melon (yellow, orange, green), strawberry (red), blueberry (blue), pineapple (yellow), peach (orange), pear (yellow, green), raspberry (red), plum (purple), watermelon (red, green), banana (yellow), fig (purple), lime (green)

Vegetables: broccoli (green), carrot (orange), corn (yellow), lettuce (green), celery (green), aubergine (purple), pea (green), pumpkin (orange), cabbage (green).

Teacher: Now choose one card of a colour that you want (yellow, green, orange, red, blue, purple) and write down as many fruits and vegetables of this colour on your card.

Teacher: Unite into groups according to the colours (yellow, green, orange, red, blue, purple) and check yourselves. Then we will do it in class.

Групповая работа. Ответы учащихся.                 (презентация, слайд 6)

Стр. 102 упр. 2    

Teacher: What are your favourite foods? What are the different ways they can be prepared?  

Cooking methods: steamed, boiled, toasted, grilled, fried, roasted, baked, raw

(презентация, слайд 7)

Индивидуальная работа. Ответы учащихся.

Teacher: How do you eat the following foods in our country? How do you prefer them?

Bread, potatoes, fish, meat, rice, vegetables, cake, chicken

(презентация, слайд 8)

Парная работа. Ответы учащихся.

Ex.:

  • How do you prefer fish?
  • I usually eat fish grilled or fried. I prefer it grilled.

Стр. 102 упр. 3

Teacher: Now you should choose the correct word. Ready? Then swap the copybooks with your partner and check each other’s answers.

Парная работа. Ответы учащихся.

1 still 3 spices 5 artificial

2 bitter 4 starving 6 main

  1. Аудирование с пониманием основного содержания текста. Смысловое и поисковое чтение стр. 103

Teacher: Well done! And do you know how the colour of food can influence people?

(презентация, слайд 9)

Ответы учащихся.

Teacher: To find out more listen to the text on page 103, skim it and then answer the questions.

Стр. 102 упр. 4

(презентация, слайд 10)

Парная работа. Ответы учащихся.

Teacher: Fill in the table using the text and ex. 1a p.102. Then look at the screen and check yourselves.

(презентация, слайды 11-12)

Групповая работа. Ответы учащихся.

  1. Говорение стр 103 упр. 7

Teacher: List all the foods you ate yesterday. What colour were they? How healthy were they? Discuss.

(презентация, слайды 13-14)

Ответы учащихся.

 

  • Заключительная часть.
  • Объявление домашнего задания: стр. 103 упр. 8 (speaking).

Teacher: It’s time to give you the homework. Be ready for two-minute talk about improving eating habits using a rainbow diet. Use instructions of ex.8 p.103.

 

  • Рефлексия освоенного материала.

Teacher: And now let’s try to make some conclusions. I am quite satisfied with your work at the lesson today. How can you mark your work?  What emotions do you feel?  *what should you eat to be healthy, and what can you recommend others.

(презентация, слайды 15-16)

Ответы учащихся.

 

  • Взаимооценивание и самооценивание. Подведение итогов. Выставление оценок.

Teacher: Now I want you to evaluate your work at the lesson. Take the tables and put the marks to your partner and yourself. OK, so your marks for today are…

Thank you for the lesson. Good bye!

 

 

Оставить комментарий: