Пробный экзамен по английскому языку в форме ОГЭ

Опубликовано: 21:52:42 30-08-2018

Автор: Гайченкова Светлана Михайловна

Документы для скачивания:

45088_probnyy oge.docx
Формат: .docx

Содержимое файтов:

45088_probnyy oge.docx

Основной государственный экзамен по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ письменная часть Инструкция по выполнению работы Письменная часть экзаменационной работы по английскому языку состоит из четырёх разделов, включающих в себя 33 задания. На выполнение заданий письменной части экзаменационной работы отводится 2 часа( 120 минут) . В разделе 1( задания по аудированию) предлагается прослушать несколько текстов и выполнить 8 заданий на понимание прослушанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела – 30 минут. Раздел 2( задания по чтению) содержит 9 заданий на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела – 30 минут. Раздел 3( задания по грамматике и лексике) состоит из 15 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела – 30 минут. Ответы к заданиям 1, 2, 9 записываются в виде последовательности цифр. Эту последовательность цифр запишите в поле ответа в тексте работы, а затем перенесите в бланк ответов № 1. Ответы к заданиям 3–8 и 10–17 записываются в виде одной цифры, которая соответствует номеру правильного ответа. Эту цифру запишите в поле ответа в тексте работы, а затем перенесите в бланк ответов № 1. Ответы к заданиям 18–32 записываются в виде слова( нескольких слов) . Ответ запишите в поле ответа в тексте работы, а затем перенесите в бланк ответов № 1. В разделе 4( задание по письму) дано 1 задание, предлагающее написать личное письмо. Задание выполняется на бланке ответов № 2. Рекомендуемое время на выполнение задания – 30 минут. При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы. Баллы, полученные Вами за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов. Желаем успеха! Раздел 1( задания по аудированию) Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. 1. At a birthday party 2. In a shop 3. At the airport 4. In a street 5. In the cinema Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами. Диалог A B C D Место действия Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. 1. The speaker explains why people go on excursions. 2. The speaker explains why he/ she avoids museums. 3. The speaker presents his/ her idea for an online museum. 4. The speaker talks about the most famous museums in the world. 5. The speaker talks about his/ her recent excursion. 6. The speaker presents his/ her school museum. Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами. Говорящий A B C D E Утверждение Вы услышите разговор двух знакомых. В заданиях 3–8 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды. 3. Jane has her aerobics class 1) every day. 2) on weekdays. 3) at weekends. 4. Jane believes that the aerobics class helps her 1) feel energetic. 2) make new friends. 3) lose weight. 5. Jane enjoys 1) healthy foods. 2) creamy cakes. 3) fast food. 6. In the future Jane wants to be 1) an IT specialist. 2) a news reporter. 3) an aerobics coach. 7. Jane’s favourite TV programmes are 1) documentaries. 2) detective series. 3) animated films. 8. Next year Jane is going to 1) start university. 2) start working. 3) continue school. По окончании выполнения заданий 1–8 не забудьте перенести свои ответы в БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! Запишите ответ справа от номера соответствующего задания, начиная с первой клеточки. При переносе ответов в заданиях 1 и 2 цифры записываются без пробелов, запятых и других дополнительных символов. Каждую цифру пишите в отдельной клеточке в соответствии с приведёнными в бланке образцами. Раздел 2( задания по чтению) 9. Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А–G, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1–8. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок. 1. The song of the winners 2. An annual music festival 3. Music of the future 4. Two sides of the same coin 5. An impressive show 6. Music in the classroom 7. The old music hit 8. Music for advert A. Edinburgh Tattoo takes place every year in August in the capital of Scotland. It is an event when military music is played by different bands from all over the world. It also includes traditional dances, bagpipe melodies, songs and a horse parade. All this is accompanied by the sounds of national Scottish music. B. Using music can make the learning process more enjoyable and effective. You can introduce a new topic with music. It may be a great way to improve vocabulary and make students start thinking in the right direction. If students are doing a grammar exercise, you may play some music in the background, and this will help them concentrate. C. The performance Lady Gaga gave at Manchester was called The Monster Ball. It was a really strong and loud concert, consisting of four parts. The singer changed costumes 15 times. The special effects included a big sea monster and a grand piano which was burnt to pieces. The audience was just going crazy with every new song, it was no doubt a thrilling performance. D. Are words important in a song? Some people say they don' t matter much. A song is music and you enjoy listening to the melody and don' t pay attention to words. On the other hand, a musician expresses himself through words, so they also matter. The words give meaning to a song and touch people’s feelings. E. The most common song for English speakers on New Year' s eve is Auld Lang Syne. When the clock strikes midnight, people join their hands and start singing. However, few of them remember that it' s an old Scottish song first published by the poet Robert Burns. The Scots also sing it on January 25th when they celebrate Burns' birthday. F. It’s typical to use music in advertising on radio and television. A lot of companies have jingles. They are short songs or tunes that attract customers. A jingle is quick to remember and usually has very simple words. The melody should be easy to sing and cheerful. The jingle must give a positive image of the company. A good example of it is McDonalds' I' m lovin' it. G. We Are the Champions is a ballad performed by the British group Queen. It has become one of the most famous and widely used songs. It is also regularly played to celebrate sports victories. The song can be heard in many films, video games, cartoons, TV programmes. It was named the world' s favourite song in 2005. Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами. текст A B C D E F G заголовок Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 10–17 соответствуют содержанию текста( 1 – True) , какие не соответствуют( 2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа( 3 – Not stated) . В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. The will One day young William was called to a lawyer’s office. The lawyer announced that William’s uncle had left him a thousand dollars. He also added that William was required to give the lawyer a report of how he used the money as soon as he spent it. That was his uncle’s last wish. William promised to follow his uncle’s wish and went straight to his club. He looked for Bryson, a calm wise man of about forty, who was sitting in a corner reading a book. When William told him about the contents of the will, Bryson did not seem at all surprised. He only remarked that the uncle was worth about half a million. William told Bryson that his uncle had left a lot of money to charity while his servants had received only ten dollars each. There was one more person mentioned in the will, Miss Hayden, a distant relative who lived in the uncle’s house. She was a quiet, musical girl and the dearest woman in the world to William. William had been in love with her for two years but he had never told her about his feelings. William had no idea how to spend a thousand dollars and he hated making the report. He had a feeling that his uncle was making fun of him. In the street William saw a blind man selling pencils. William went up to him and asked him what he would do with the money. The blind man shrugged his shoulders and said that he had never seen such a huge amount of money and therefore had never had the problem of spending such a sum. William bought all his pencils and gave him ten dollars above the asking price. William was walking down the empty street when he had an idea. He got into a cab and went to his uncle’s house where Miss Hayden lived. He found her, sad and beautiful, writing letters in the library. William knew that like the servants she had received nothing from his uncle but ten dollars. So he said that there was an addition to his uncle’s will that allowed her to have a thousand dollars and he gave her the money there and then. Miss Hayden turned white, took the banknotes and put them in the drawer of the writing desk. Then she quietly thanked William and gave him a shy smile. In excitement William went back to the lawyer’s office, ready to hand over the report. Suddenly the lawyer took out another document which had been given to him by William’s uncle and started reading. It said that in the case that William spent the money wisely, he was to receive another fifty thousand dollars. On the contrary, if he had spent it in a foolish way, the fifty thousand would go to Miss Hayden. Smiling brightly, William destroyed the report and said he had lost a thousand dollars on the races. William realised that he was going to lose much more than that, but he felt happy about it. 1) True 2) False 3) Not stated William came to the lawyer’s office to make a report about his money. Bryson was a friend of William’s uncle. William’s uncle left all his money to his servants. Miss Hayden arrived at the uncle’s house two years ago. William asked the blind man for advice. William told Miss Hayden a lie about his uncle’s will. Miss Hayden refused to take the money offered by William. William made Miss Hayden a rich woman. По окончании выполнения заданий 1 0 – 17 не забудьте перенести свои ответы в БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! Запишите ответ справа от номера соответствующего задания, начиная с первой клеточки. При переносе ответов буквы записываются без пробелов, запятых и других дополнительных символов. Каждую букву пишите в отдельной клеточке в соответствии с приведёнными в бланке образцами. Раздел 3( задания по грамматике и лексике) Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 18–26, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 18–26. Anna was glad that the academic year was abou t to finish. Like most( 1 8- CHILD) she was looking forward to the summer but not because she want ed to relax. Her plans( 19- BE) ambitious. Anna wanted to buy a professional digital camera and it wasn’t easy to save enough money. Anna had already chosen the model she wanted. Her dad said that he( 20- GIVE) her the camera in a cou ple of years. But Anna( 21- NOT/ CA N) wait so long, she neede d it right then. “If I( 22- HAVE) it now, I would be able to take part in the Professional Photograph Competition. Everyone says I’ve got talent, ” she said to herself, looking at the magazine where an article ab out the competition( 23- PUBLISH) . While she was readi ng the article for the( 24- TWO) time, a brilliant idea came to her – why not take up a summer job as a photographer? She reached for the phone a nd dialed the number of the( 25- LARGE) photography agency in the town. “Hello, can I help you? ” the woman’s voice sounde d encouraging and Anna( 26- THINK) that she probably had a chance. Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 27–32, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 27–32. Last spring my best friend Isabelle and I booked a holiday in Venice. We rented a small apart ment for a week with a( 27- WONDER) view of the town. At the last moment another friend, Linda, asked if she could c ome with us. She was a( 2 8- FRIEND) , cheerful girl and we were glad to have her join us. Venice was a( 29- FANTASY) place and we enjoyed our trip greatly. Linda was fond of history and she told us lots of( 30- INTEREST) facts about the town. We also liked the Italian food very much. The waiter in the nearby pizzeria was a boy from Britain, so we never had any problems with( 31- COMMUNICATE) . The only( 32- PLEASANT) thing about Venice was the weather. It was unusually cold and windy that week. По окончании выполнения заданий 18–32 не забудьте перенести свои ответы в БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! Запишите ответ справа от номера соответствующего задания, начиная с первой клеточки. При переносе ответов буквы записываются без пробелов, запятых и других дополнительных символов. Каждую букву пишите в отдельной клеточке в соответствии с приведёнными в бланке образцами. Раздел 4( задание по письму) Для ответа на задание 33 используйте бланк ответов № 2. При выполнении задания 33 особое внимание обратите на то, что Ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным на бланке ответов № 2. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом. Обратите внимание также на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объёма, а также часть текста письма, превышающая требуемый объём, не оцениваются. 33. You have received a letter from your English- speaking pen friend, Ben. …Yesterday our teacher asked us to stay after classes. A basketball star came to us to talk about sport in everyday life. The way he spoke about being a teenager was funny. He said he didn’t like getting up early! … …When do you get up in the morning? What do you do to keep fit? Would you like to go in for sports professionally, why? … Write him a letter and answer his 3 questions. Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing. устная часть Инструкция по выполнению работы Устная часть КИМ ОГЭ по английскому языку включает в себя 3 задания. Задание 1 предусматривает чтение вслух небольшого текста научно- популярного характера. Время на подготовку – 1, 5 минуты. В задании 2 предлагается принять участие в условном диалоге- расспросе: ответить на шесть услышанных в аудиозаписи вопросов телефонного опроса. В задании 3 необходимо построить связное монологическое высказывание на определённую тему с опорой на план. Время на подготовку – 1, 5 минуты. Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1. 5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud. Task 2. You are going to take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions. Remember that you have 40 seconds to answer each question. Task 3. You are going to give a talk about. You will have to start in 1. 5 minutes and speak for not more than 2 minutes( 10- 12 sentences) . Remember to say: You have to talk continuously.

Оставить комментарий: